Velkommen til Hollywood
Jahnu
2021-07-01 23:51:21 UTC
Hvem har bestemt at teknologisk expertise er det bedste barometer til
at bedømme, om man har forstået virkeligheden? Det eneste, man
behøver at forstå for at fremstille en computer, er, hvordan det
fysiske stof opfører sig. Det kræver ingenting andet end matematisk og
fysisk kunnen at bygge en satelit eller et kamera. Men fysiske og
kemiske reaktioner er kun et meget lille udsnit af den virkelighed, vi
oplever. En langt større del af virkeligheden udgøres af den bevidste
oplevelse af denne virkelighed. Ateismen afholder folk fra erkende sig
selv som den, der oplever - som en observant af virkeligheden.

I den moderne kultur udlæres der intet om det virkelig selv. Selvet er
blot blevet reduceret til nogle kemiske reaktioner i hjernen. De, der
styrer samfundet, dvs. fabrikanterne, er nemlig ikke interesserede i
en oplyst befolkning, for en oplyst befolkning vil ikke være
interesseret i at købe al deres bras. Derfor fører man en bevidst
kampagne i den globale kultur for at gøre folk til ateister, bla. ved
aggressivt at indoktrinere dem i ET fra de bliver født af.

I det samfund har man blot erstattet religion med politik og sport. I
stedet for at gå op i religion går man nu op i politik og sport. Men
det er altsammen med det ene formål at gøre folk til bevidstløse
forbrugere. Cocacola og Disney kulturen har allerede lavet verden om
til deres markedsplads - et verdensomspændende altar hvor man stolt
duperer masserne med de nyeste teknologiske frembringelser. Teknologi
er nu folkets fortrukne opium.

Eftersom de bliver madet med endeløse hollywood film, hvor teknologien
klarer alle ærterne, og fordi de er blevet bevidstløse af den
konstante bestråling fra EMF samt al det løgn og plat, der bliver
vibreret i æteren, glemmer de helt, at deres teknologi ikke kan redde
dem fra naturens ubønhørlige mekanismer. Som vi har set igen og igen
kommer deres teknologi altid til kort,og folkets nye præster, nu i
hvide kitler i stedet for sorte, hiver sig forvildet i håret – de
fatter ikke hvordan naturens mekanismer virker, for de lider af den
misforståelse at alting blot er bevidtsløse fysiske vekeselvirkninger.
De kan ikke se, at naturen og alting omkring dem påvirkes og reagerer
på menneskets individuelle og kollektive mentalitet. De mangler
fuldstændigt et holistisk syn. De fatter ikke, at naturen er en
bevidsthed. Gennem bevidst propaganda for at holde folk hen i
uvidenhed bliver hele verden gennem medier og film således vildledt
til at deltage i den globale kulturs blinde fremmarch mod afgrunden.

Stof udgør kun en ubetydelig dimension af virkeligheden. Meget
vigtigere end at forstå, hvordan stof virker, er det at forstå,
hvordan bevidstheden og sindet fungerer, for disse udgør den virkelige
virkelighed i ethvert bevidst væsens tilværelse. Men dette lærer man
intet om i skolen. Så længe man ikke har forstået sig selv som en et
væsen adskilt fra materien, er ens bevidsthed ifølge den vediske
version ikke engang evolveret over dyrestadiet, og man vil som følge
deraf altid være absorberet i og dermed forstyrret af den kropslige
dualitet i form af lykke og lidelse.

Det er det, folk med en ateistisk mentalitet ikke forstår - grunden
til, at jeg tordner mod ateismen, er fordi ateismen er den
grundliggende ondskab i mennesket, der afholder det fra at udnytte den
menneskelige livsform til det, den virkelig er beregnet til, nemlig at
studere bevidsthed. I stedet forslaver ateismen bevidstheden til et
materielt livssyn, hvor bevidstheden ikke kan se sig selv. I
naturvidenskaben bruger man sin bevidsthed til at studere ting uden
for sig selv, man bruger bevidstheden til at absorbere sig selv i død
materie, men i den åndelige videnskab bruger man sin bevidsthed til at
studere sig selv, dvs. sin bevidsthed.

Naturvidenskaben er nyttig til at lave teknologi, og når vi lever i en
verden, hvor masserne er slået med ærefrygt af teknologiske vidundere.
bliver dette selvfølgelig meget vigtigt. Men ateistens begejstring
over teknologien og naturvidenskabens evne til at manipulere med stof
er ikke det mindste forskellig fra den begejstring almindelige
mennesker udviste i fortiden, når magikere og troldmænd fyrede krudt
og svovl af for at imponere dem og sikre sig behagelige positioner i
samfundet.

I middelalderen benyttede den herskende klasse sig af folkets
uvidenhed til at nyde og kontrollere, og i dag benytter de moderne
herskere, fabrikanterne, sig af nøjagtigt de samme virkemidler til at
holde folk hen i uvidenhed og slaveri. I det globale samfund har man
bare opgraderet slaverne til en middelklasse med egen hus og bil. Men
folk slaver stadig for tilværelsen i kedelige, trivielle og ofte
skadelige jobs og plages af de samme endeløse bekymringer og
elendigheder, som folk altid har været plaget af. De udnyttes og
udsuges stadigvæk af den herskende klasse og evigt øgede beskatninger,
nøjagtigt ligesom det altid er blevet.

Den eneste virksomme medicin mod dette er oplysning om det sande,
evige selv. Vaishnava-religionen har siden 1400 tallet været kendt for
foruden at missionere for Gud for også at være en torn i øjet på det
bestående samfund og de dæmoniske kræfter, der styrer det. Det er kun
naturligt i den nuværende tidsalder - mørkets og hykeriets tidsalder -
der er styret af ugudelige og skadelig kræfter, der forslaver
almindelige mennesker i en håbløs og frustrerende eksistens, at en
ægte religion også vil være fremstå som en revolutionær,
samfundsomvæltende bevægelse. Revolutionen søges dog ikke med våben og
vold men gennem at oplyse om sandheden. Men sandheden er som bekendt
ilde hørt.

Krishna siger:

O du sværtbevæbnede, derfor besidder en, hvis sanser tilbageholdes fra
deres objekter, sandelig stabil intelligens. (Bg 2.68)

Hvad der er nat for alle væsener, er tid til vækkelse for den
selvbeherskede, og vækkelsestidspunktet for alle væsener, er nat for
den selvransagende vismand. (Bg 2.69)

En person, der ikke lader sig forstyrre af den uophørlige strøm af
ønsker - der som floder løber ud i havet, selvom havet forbliver
uberørt - kan alene finde fred, men det kan den, der forsøger at
tilfredsstille sådanne ønsker, ikke. (Bg 2.70)

Den, der har opgivet alle former for lyst til sansenydelse, som lever
fri for lyst, som har opgivet enhver form for besiddertrang, og some
er fri for falsk ego - kun en sådan person kan opnå fred. (Bg 2.71)

Dette er vejen til et åndeligt og guddommeligt liv efter at have
opnået hvilket, man aldrig mere vil blive forvirret. Hvis man er
således situeret selv på dødstidspunktet, kan man træde ind i Guds
rige. (Bg 2.72)
@
2021-07-02 08:54:03 UTC
Ateismen afholder folk fra erkende sig selv
tværtimod, ateister lader IKKE fantasien få frit spil

hvorimod teisterne drevet af dødsangst altid munder ud i at den
fysiske død hvor menneskekroppen bliver nedbrudt ikke må være
afslutningen,

på lige det punkt er alle religioner på mærkelig vis temmelig ens,
gad vide om der ligger en skjult aftale mellem opfinderne af
religionerne om at sådan SKAL religion være?
Jahnu
2021-07-06 02:46:48 UTC
Post by @
tværtimod, ateister lader IKKE fantasien få frit spil
hahaha :D Er du åndsvag? Ateisme er ren fantasi - liv fra kemikalier
og amøben der fik ben at gå på lærte at tale - altsammen ren fantasi.
Post by @
[...]
Sandhedens styrke ligger i at den altid er sand, og det har intet med
tro at gøre. Sandheden er sand hvad enten, man tror på det ene eller
det andet. Nogle mennesker går meget op i at tro det ene eller det
andet. Som om noget bliver rigtigt af, at de tror på det. Men
virkeligheden er som den er helt uafhængigt af, hvad folk tror om den.

Tag fx.reinkarnation. Enten er reinkarnation et faktum eller også er
det ikke et faktum. Det har intet med tro at gøre. De, der siger, at
man intet kan vide med sikkerhed om sandheden, om Gud, om sjælen, om
reinkarnation og om meningen med livet, giver blot udtryk for deres
deres tro. Og det gør de ofte med religiøs overbevisning. Ja, de
fleste mennesker er overbeviste om, at de tror på det rigtige, fordi
deres tro deles af flertallet. Men det er der jo ingen fornuft i.
Hvornår har flertallet på noget tidspunkt i den kendte verdenshistorie
været klar over sandheden? Det er ikke så længe siden, at flertallet i
Europa troede at jorden var flad, og at man kunne falde ud over
kanten. Ja, man brændte folk, der vovede at sige, at jorden er rund.
Sandsigerne i et samfund har altid været en hånet minoritet.

Selvfølgelig kræver sandheden observationer, uyndersøgelser, og
bekræftigelser som enhver anden videnskab. Ellers ville den ikke være
sand. Men ideen om at sandheden kun kan opfattes og forstås via den
empirisk forskning, er blot en anden myte som folk i det moderne
samfund opdrages med. Sandheden er nemlig, at det ikke kræver andet
end ganske almindelig sund fornuft og logik at forstå, at der må være
en Gud.

Hvem Gud er, hvad Han laver og hvad Han vil med os, kan man
selvfølgelig ikke få stadfæstet gennem logik
eller naturvidenskabelige eksperimenter. Der skal en hel anden
videnskab til. I Vedaerne kaldes denne videnskab for bhakti eller
hengiven tjeneste til Gud. Hvis man overgiver dig til Gud og tjener
Ham i hengivenhed, vil Herren automatisk åbenbare sig for en og oplyse
en med viden så man ikke længere behøver at være i tvivl.

Og det er helt logisk, at det er sådan. HVIS der er Gud, er det klart,
at Han kan bevise sin egen eksistens. Hvis der derimod ikke er en Gud,
kan det ikke bevises, for man kan per definition ikke bevise en
negativ.

Krishna siger:

Hør nu fra Mig, O Prithas søn, hvorledes du ved at udføre yoga i fuld
bevidsthed om Mig, med sindet fæstnet på Mig, kan kende Mig helt og
fuldt uden nogen tvivl. (Bg. 7. 1)

Folk i almindelighed tænker ikke særlig meget over tingene. De er
tilfredse med blot at følge med strømmen. De vælger mere eller mindre
bevidstløst at lade TV, aviser og ugeblade fortælle dem, hvad de skal
tro og tænke. Hvem spekulerer fx. på sådanne ubehageligheder fra den
virkelige verden som, at vi snart skal dø og at vi i mellemtiden
bliver syge og gamle?

Hvor mange folk orker at spekulere på, hvorfor de er frustrerede
selvom de har alt materielt de kan ønske sig? Så er det langt lettere
at hælde kaffen op, spise en kage og tænde sig en cigaret. Lad os
hellere beskæftige os med den virkelige verden - børn, familie,
arbejde, samfund osv. i stedet for at spekulere over ting, man
alligevel ikke kan vide noget om.

Men folk glemmer ofte, at i den virkelige verden dør folk hele tiden,
og i mellemtiden lider de og er ulykkelige og deprimerede.
I det moderne såkaldte velfærdssamfund, der af propagandamaskinen
hyldes som kulminationen af al menneskelig viden og fremgang, begår
unge mennesker selvmord på stribe. Der er aldrig blevet solgt så mange
anti-depressive piller som lige nu. Kriminaliteten og volden bare
stiger og stiger. Stiknarkomaner bliver yngre og yngre. Problembørn i
skolerne bliver flere og flere og må i hjælpeklasser. Og der er intet
hverken naturvidenskaben, teknologien eller velmenende psykiatere og
psykologer kan stille op.

Alligevl bliver vi bildt ind, at vi aldrig har haft det bedre end nu.
Samfundets ny profeter i de hvide kitler og deres vidunderlige
teknologi har gjort livet lettere og mere behageligt for os. Men det
er selvfølgeligt bare løgn. Folk over hele verden arbejder stadig på
beskidte fabrikker i beskidte miljøer, der ødelægger deres liv og
helbred. Vi synes måske, at det er fremskridt at vi kan købe Nikes og
Mobil telefoner til ingen verdens penge, men for kineseren, der
arbejder på fabrikken, der laver disse ting er der intet fremskridt,
andet end at han nu kan købe flere ting end han kunne før. I det
moderne samfund måles fremskridt og velfærd nemlig i hvor meget man
købe. Den globale kultur er et vidunder for verden, for nu har alle
råd til at købe sig et køleskab.

Nu står vi overfor en milliard flere potentielle køleskabe, computere,
fladskærme osv. Hvad er der fremskridt ved
det?... især når vi skal til at høste resultaterne, som vi gør nu, i
form af global opvarmning. Prøv så at se om det er så fedt at være
dansker, når store dele af landet måske ligger under vand indenfor de
næste 50 år.

Men når man forsøger at råbe vagt i gevær og advare mod de farer og
skader som velfærdskulturen forøver mod naturen og hendes indbyggere,
så render man bare panden mod en væg. Så er man bare et hjernevasket
sektmedlem. Gud forbyde at Hare Krishna skulle have noget vigtigt på
hjertet at fortælle menneskeheden.

Min åndelige mesters åndelige mester sagde engang, at der ingen
materiel løsning er på materielle problemer. Der er kun en åndelig
løsning. Og løsningen består i af forbinde sig med Krishna og vende
tilbage til sit oprindelige hjemsted sammen med Ham. Især i denne
stridens tidsalder er problemerne endeløse. Han sagde også, at selvom
man ikke gider have noget med Gud at gøre og bare vil blive i verden
og leve et godt liv, så kan dette afstedkommes simpelthen ved
regelmæssigt at chante Guds navn. Man kan spørge om, hvordan tingene
bliver bedre bare ved at sige en særlig lyd. Sagen er, at verden er
hvad vi gør den til. Krishna har givet os faciliteter til enten at
lave et paradis eller helvede på jorden. Lyden af Guds navn vil rense
bevidstheden, så man vil forstå, hvad der er rigtigt og forkert, hvad
man bør gøre og ikke gøre.

Grunden til at naturen i øjeblikket straffer det moderne samfund, er
fordi dette samfund er for skadeligt for naturen og hendes indbyggere.
Det finder naturen sig ikke i. Og det vil gå op for os i det øjeblik
vi renser vores bevidsthed ved at lytte til Hare Krishna mantraet. Og
man behøver ikke tage mit ord for det. Man kan direkte selv opleve det
og få det bekræftiget. Syng blot Hare Krishna mantraet hver dag i
nogle minutter. Der er alt at vinde og intet at tabe.

Krishna siger:

Hvis du bliver bevidst om Mig, vil du gennem Min nåde overkomme alle
de forhindringer, der er forbundet med betinget liv. Hvis du der i mod
ikke arbejder i en sådan bevidsthed, men handler gennem det falske ego
uden at lytte til Mig, vil du blive fortabt. (Bg 18.58)
EXLEX
2021-07-06 03:39:34 UTC
Post by Jahnu
Post by @
tværtimod, ateister lader IKKE fantasien få frit spil
hahaha :D Er du åndsvag? Ateisme er ren fantasi - liv fra kemikalier
og amøben der fik ben at gå på lærte at tale - altsammen ren fantasi.
Det dér har intet med ateisme at gøre.

Du lyder som Løgnerbjarne.

EXLEX
Jahnu
2021-07-06 03:45:24 UTC
Post by EXLEX
Det dér har intet med ateisme at gøre.
Er du åndsvag?

Selvfølgelig tror ateister på at liv kommer fra kemikalier.

Krishna siger:

Forsøg blot at lære sandheden at kende ved at nærme dig en åndelig
mester. Udspørg ham i ydmyghed og tilbyd ham din tjeneste. De
selv-realiserede sjæle kan videregive viden til dig, for de har set
sandheden. (Bg. 4.34)

Ved at modtage virkelig viden fra en selv-realiseret sjæl vil du
aldrig mere blive vildledt af illusion, for gennem denne viden vil du
forstå, at alle levende væsener ikke er andet end dele af den Højeste,
eller at de med andre ord er Mine. (Bg. 4.35)

Selvom du anses for den mest syndefulde af syndere, vil du, når du
befinder dig i denne båd af transcendental viden, blive i stand til at
krydse over elendighedernes ocean. (Bg. 4.36)

Ligesom den flammende ild forvandler brænde til aske, oh Arjuna,
brænder kundskabens ild alle karmiske reaktioner til aske. (Bg. 4.37)

I denne verden er der intet så ophøjet og rent som åndelige viden.
Sådan viden er den modne frugt af al mystisisme, og den, der er blevet
velbevandret i udførelsen af hengiven tjeneste, vil med tiden nyde
denne viden indeni sig selv. (Bg. 4.38)

En trofast person hengiven til åndelig viden, og som overvinder sine
sanser, er egnet til at modtage sådan viden, og når han har modtaget
den, opnår han hurtigt den højeste åndelige fred. (Bg. 4.39)

Men de uvidende og troløse, der tvivler på de åbenbarede skrifter, kan
ikke opnå Gudsbevidsthed; de falder ned. For den tvivlende sjæl findes
der hverken lykke i denne verden eller den næste. (Bg. 4.40)
EXLEX
2021-07-06 04:02:41 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
Det dér har intet med ateisme at gøre.
Er du åndsvag?
Selvfølgelig tror ateister på at liv kommer fra kemikalier.
Hvis jeg ønsker at vide, hvad ateister "tror", så spørger jeg dem.
Jeg henter ikke min "sikre" information fra erkendte løgnere, som ser
deres fordel af at svine dem til.

Men godt forsøgt, hr. løgnhals.

EXLEX
Jahnu
2021-07-07 04:08:11 UTC
Post by EXLEX
Hvis jeg ønsker at vide, hvad ateister "tror", så spørger jeg dem.
Jeg henter ikke min "sikre" information fra erkendte løgnere, som ser
deres fordel af at svine dem til.
Skal du ikke snart hjem til lillemor og have noget flæskemad?

Krishna siger:

Jeg manifesterer Mig aldrig for de tåbelige og uintelligente. For dem
er Jeg dækket af Min indre energi, og derfor ved de ikke, Jeg er ufødt
og ufejbarlig. (Bg. 7.25)
@
det er blot noget du påstår
Jahnu
2021-07-08 23:06:15 UTC
Post by @
nej,
det er blot noget du påstår
Er du åndsvag?

"The reader is nowhere raised into and sustained in a bigger, purer or
rarer region of thought than in the Bhagavad Gita"
- Henry David Thoreau

"The religion and philosophy of the Hebrews are those of a wilder and
ruder tribe, wanting the civility and intellectual refinements and
subtlety of Vedic culture." - Henry David Thoreau

"In the whole world there is no study so beneficial and so elevating
as that of the Upanishads. It has been the solace of my life -- it
will be the solace of my death." -- Arthur Schopenhauer

"I owed a magnificent day to the Bhagavad Gita. It was as if an empire
spoke to us, nothing small or unworthy, but large, serene, consistent,
the voice of an old intelligence which in another age and climate had
pondered and thus disposed of the same questions which exercise us."
-- Ralph Waldo Emerson The famous poem "Brahm" is an example of his
Vedanta ecstasy.

"The most beautiful, perhaps the only true philosophical song existing
in any known tongue ... perhaps the deepest and loftiest thing the
world has to show." --Wilhelm von Humboldt
@
2021-07-09 17:36:50 UTC
Post by Jahnu
Post by @
nej,
det er blot noget du påstår
Er du åndsvag?
nej

du påstår hele tiden at krisna siger et eller andet, uden at du på
noget tidspunkt fører bevis for din påstand
Jahnu
2021-07-10 05:20:33 UTC
Post by @
du påstår hele tiden at krisna siger et eller andet, uden at du på
noget tidspunkt fører bevis for din påstand
hahaha :D Er du åndsvag? Hvorfor skulle jeg ville bevise noget for
dig? Det rager mig da en papand, hvad du går rundt og tror på.

Only knowledge can increase our faith.

A wise man has said - religion without philosophy is mere fanaticism,
and philosophy without religion is nothing but mental speculation.
So our faith in God has to be based on knowledge, otherwise we are
mere fanatics.

So the best way to increase our faith in God tremendously, is by
reading Bhagavad Gita.

www.vedabase.com

Krishna says:

The Supreme Personality of Godhead said: Now hear, O son of Pritha,
how by practicing yoga in full consciousness of Me, with mind attached
to Me, you can know Me in full, free from doubt. -Bg 7.1
EXLEX
2021-07-10 12:10:45 UTC
Post by Jahnu
Post by @
[...]
Nårh...
Det er så bare for din egen skyld, at du spreder dine muntre tirader på
Usenet... jaja.. hver sin lyst...

Dine svar giver så ikke dette indtryk.

EXLEX
Jahnu
2021-07-11 00:56:05 UTC
Post by EXLEX
Det er så bare for din egen skyld, at du spreder dine muntre tirader på
Usenet... jaja.. hver sin lyst...
Du mener, at det er bedre at være på usenet for at hvine, hyle og
kværulere ligesom dig?

En ateist spurgte mig engang: Hvor er så din skepsis overfor den
vediske kultur og din tro?.

Der har været masser af skepsis gennem årene. Ser du, i modsætning til
dig så tænker jeg over tingene. Jeg har aldrig nogensinde accepteret
eller troet på noget blindt. Når man ser, at Bhagavad Gitas
virkelighedsforklaring ifølge naturens tre kvaliteter holder, når man
opdager, at den vediske version er den mest overlegne, sofistikerede,
avancerede, gennemførte og omfangsrige kilde til viden om livet, Gud,
sjælen, og meningen med alting, så bliver ens skepsis gradvist stillet
i bero.

I modsætning til dette er ateisters skepsis funderet på uvidenhed og
fordomme, og ikke alverdens gode argumenter eller fakta vil kunne
ændre den - det kaldes blind skepsis. Ligesom man kan have blind tro,
kan man også have blind skepsis.

At være skeptiskt indstiller overfor noget, betyder ikke, at man
automatisk antager, at dette noget er forkert. Det er blind skepsis.
Man undersøger selvfølgelig Sandheden og Gud med sin intelligens. Den
gængse opfattelse af religion som intet andet end blind tro, er blot
endnu en ateist-dogme. Det er klart, at man kan vide noget om Gud og
Sandheden.

De fleste ateister lyder som alle andre bevidsløse borger, der går
gennem livet uden reel viden om, hvad der foregår i verden omkring
dem. Det, eneste, de formår, er at gentage de samme evindelige
floskler og dogmer som andre bevidstløse borgere - det skal nok gå
altsammen, hvorfor hænge sig så meget i de uundgåelige dårlige ting,
man alligeve ikke kan gøre noget ved? Man skal i det hele taget ikke
tænke for meget over tingene, så bliver man bare skør... osv osv. Hvis
den slags mennesker ikke havde TV, aviser og ugeblade til at fortælle
dem, hvad de skal tro og mene, så ville de være helt på skiderne.

Når man kommer og påpeger den evige virkelighed for den slags Mickey
Mouse-kloner, så bliver man særdeles upopulær - LØGNER, FASCIST,
vræler de skingert. Det er jo mod alt, hvad de står for og har lært at
tro på.

Men ligegyldigt hvor meget folk skaber sig, så går sandheden ikke væk.
Løgn og falskhed kan synes at herske i en kort tid, men sandheden
sejrer altid til sidst. Når den håbløse, udsigtsløse kaffe-og-kage
tilværelse, folk i almindelighed vader rundt i, kollapser, så må vi se
om de kan huske Krishna. Det vil være deres eneste chance.

Krishna siger:

Forvirrede af falsk ego, styrke, stolthed, begær og vrede, bliver de
dæmoniske misundelige på Guddommens Personlighed, der befinder sig i
deres egne kroppe såvel som i alle andres kroppe, og de bespotter den
virkelige religion. (Bg 16.18)

Og hvem der end ved slutningen af sit liv forlader sin krop, idet han
kun tænker på Mig, opnår øjeblikkeligt Min natur. Om det hersker der
ingen tvivl. (Bg. 8.5)

Hvilken tilstand man end ihukommer når man forlader kroppen, O Kuntis
søn, den tilstand vil man med sikkerhed opnå i det næste liv. (Bg.
8.6)
EXLEX
2021-07-11 01:51:50 UTC
Ateisters skepsis er funderet på uvidenhed og fordomme, og ikke
alverdens gode argumenter eller fakta vil kunne ændre den...
Du kunne jo prøve at diske op med nogle af disse "gode argumenter".
Men det er jo så tydeligt, at du enten ingen har eller ikke magter at
formidle dem.
Krista magter det heller ikke...

EXLEX
Jahnu
2021-07-12 02:53:23 UTC
hyle hvine jamre
"Sjælen er atomisk i størelse og kan opfattes gennem fuldkommen
intelligens. Denne atomiske sjæl flyder i de fem slags (indre)
luftstrømme (prana, apana, vyana, samana og udana), befinder sig i
hjerteregionen, og spreder sin indflydelse over hele kroppen på de
legemeliggjorte væsener. Når sjælen er blevet renset for besmittelsen
af de fem slags materielle lufstrømme kommer dens åndelige indflydelse
til udtryk"

(Mundaka Upanishad 3.1.9)
EXLEX
2021-07-12 15:11:50 UTC
"Sjælen er atomisk ...
(Mundaka Upanishad 3.1.9)
Dette falder næppe indenfor betegnelsen "gode argumenter".

EXLEX
Jahnu
2021-07-14 11:03:01 UTC
Dette falder næppe indenfor betegnelsen "godt flæskemad".
"From my earliest training as a scientist I was very strongly
brainwashed to believe that science cannot be consistent with any kind
of deliberate creation. That notion has had to be painfully shed. I am
quite uncomfortable in this situation, the state of mind I now find
myself in. But there is no logical way out of it. I now find myself
driven to this position by logic. There is no other way in which we
can understand the precise ordering of the chemicals of life except to
invoke the creations on a cosmic scale. . . We were hoping as
scientists that there would be a way round our conclusion, but there
isn’t."

--Sir Frederick Hoyle and Chandra Wickramsinghe, There Must Be A God,
Daily Express, Aug. 14, 1981. & Hoyle On Evolution. Nature, Nov. 12,
1981, 105
EXLEX
2021-07-14 23:32:37 UTC
"From my earliest training as a scientist..."
Hvad stodderen reelt siger er :

"Jeg kan ikke se, og jeg har ikke fantasi til, at se nogen vej omkring
det --- derfor er der ikke nogen."

Og han kalder sig selv "videnskabsmand"????

*DUMPET* !!

EXLEX
Jahnu
2021-07-16 03:01:15 UTC
hvine hyle vræle
Vishnu siger:

Når nogen nærer modvilje mod halvguderne, der er repræsentanter for
Guddommens Højeste Personlighed, mod Vedaerne, der giver viden, mod
køerne, mod brahminerne, Vaishnava'erne, og yderst set mod Mig, den
Højeste Personlige Guddom, vil en sådan person samt hele hans
civilisation hurtigt blive udryddet.

--Srimad Bhagavatam 7.4.27
EXLEX
2021-07-16 07:45:21 UTC
Post by Jahnu
[...]
EXLEX siger :

Når nogen "guddom" truer ikke-tilhængere og deres civilisation med
"hurtig udryddelse", og derefter sidder med tommelfingrene oppe i røven
de næste 5000 år - vil det være sikkert at antage, at bemeldte "guddom"
kun formår at komme med tomme trusler, og ikke besidder guddommelig status.

--- Usenet 16.07.2021 ---
EXLEX
Jahnu

--Srimad Bhagavatam 7.4.27:
EXLEX

EXLEX
Jahnu
2021-07-19 03:49:56 UTC
Post by EXLEX
[...]
Det er bare at kigge ud af vinduet for at se hvordan naturen er igang
med at udrydde den moderne globale kultur.
Post by EXLEX
Jeg spørger igen: hvorfor er det så vigtigt for dig, at nedgøre, hvad du
ikke forstår?
Det er det skam heller ikke.
Post by EXLEX
Men skal jeg forstå dit svar som, at dk.livssyn, dk.livssyn.kristendom
og dk.videnskab, nu om dage, primært består af folk, der, uopfordret,
skriver uhyrligheder om folks livssyn, skribenten ikke selv deler?
Nej slet ikke.
Post by EXLEX
Jeg kan godt prøve at simplificere mit udsagn, men det kan koges ned til
1. Jeg ved ikke, hvad din religion siger om nedgørelse af andre folks
livssyn
Krishna siger:

De, der er skamløst tåbelige, de, der er lavest blandt mennesker, de,
hvis viden er blevet stjålet af illusion, og, de, der deltager
dæmonernes ateistiske natur, overgiver sig aldrig til Mig. (Bg. 7.15)
Post by EXLEX
2. Mit livssyn tilsiger mig, at jeg ikke, overfor mig selv, ville kunne
forsvare, uopfordret, at skrive så decideret ondsindet om andres
livssyn, som du, uopfordret, gjorde.
Fortæl mig om de stykker af lig fra slagtede dyr, der ligger på dit
middagsbord, før du begynder at kalde andre ondsindede.
Post by EXLEX
Igen vil jeg opfordre til at overveje, om du ser mig som repræsentant
for dine egne vildfarelse, eller om du ser mig for mig.
Jeg ser dig mest som en nobody, der kværulerer og klynker på usenet.
Post by EXLEX
I forhold til spørgsmålet tidligere om dine religiøse pligter som
vaishnavit, som jeg vil antage, at du er eller er blevet, og idet jeg
antager, at du ved mere om din egen religion, end jeg gør, skal den del
så læses som om, at det vil ske af sig selv (eventuelt ved guddommelig
intervention), eller skal det læses som, at en vaishnavit har en pligt
til *selv* at arbejde aktivt for at udrydde min civilisation (eller
Min mission i livet er at udbrede åndelig viden, som alene kan frigøre
dig fra al lidelse. Hvis du kende det mindste til Hare Krishna ved du,
at vi er absolut ikke-voldelige.

"Nothing will benefit human health and increase chances for survival
of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet"

--Albert Einstein

Krishna siger:

Min kære Arjuna, eftersom du aldrig er misundelig på Mig, vil Jeg
hermed give dig denne mest fortrolige kundskab og indsigt. Når du
kender den, vil du blive frigjort for alle den materielle eksistens
elendigheder. (Bg. 9.1)

Denne viden er kongen over al uddannelse og den mest fortrolige af
alle hemmeligheder. Det er den reneste viden, og eftersom den giver en
direkte opfattelse af selvet gennem indsigt, er det religionens
fuldkommenhed. Den varer evigt og udføres med glæde. (Bg. 9.2)

@
2021-07-10 20:12:57 UTC
Post by Jahnu
Post by @
du påstår hele tiden at krisna siger et eller andet, uden at du på
noget tidspunkt fører bevis for din påstand
hahaha :D Er du åndsvag?
hvor bliver beviset af,

indtil videre er det kun dig der påstår at krisna siger noget,
ingen andre har hørt et eneste ord fra denne krisna
EXLEX
2021-07-07 22:29:23 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
[...]
Hvorfor nu det?
Er du løbet tør for argumenter?
Er showet forbi?
Klynker du?
Krista har aldrig sagt noget og vil aldrig sige noget.

EXLEX
@
2021-07-06 14:47:05 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
Det dér har intet med ateisme at gøre.
Er du åndsvag?
Selvfølgelig tror ateister på at liv kommer fra kemikalier.
nej, det er noget vi ved, tro overlader vi til de der ikke vil tilegne
sig viden

https://illvid.dk/naturen/fremmede-organismer-skal-lose-livets-gade
@
2021-07-06 14:48:17 UTC
<klip>

igen et tydeligt eksempel på at dårerne ikke kan affinde sig med at
der er ting der ikke kan forklares,
så de opfinder den ele tåbelighed efter den anden
@
2021-07-06 14:37:04 UTC
Post by Jahnu
Ateisme er ren fantasi - liv fra kemikalier
og amøben der fik ben at gå på lærte at tale - altsammen ren fantasi.
nej det er skam virklighed

blot hindrer din vægren ved at tilegne dig viden dig i at se høre og
forstå
lige netop,
og så mådet jo være let af føre bevis