Hvorfor hyler ateister altid op om beviser?
Jahnu
2021-07-07 04:02:39 UTC
Ateister har det med altid at hyle op om beviser. Det er som om, de
helt har glemt, at deres egen tro, dvs. troen på at materien er den
yderste årsag, er total blind tro uden basis i den observerbare
virkelighed. Så er kravet på bevis ligepludseligt borte.

Men det er den dobbel-standard, man bliver tvunget til at acceptere
som ateist. Man kræver stenhård, empirisk bevisførelse, når det kommer
til Gud og religion, men når det kommer til ens egen trosretning,
stilles der ikke de samme krav til bevisførelse.

Det er let at bevise, at hvis man opretholder en ateistisk mentalitet,
vil man opleve langt højere grader af lidelse, elendighed og
eksistentiel ængstelse, end hvis man forbinder sig med Krishna. Det er
et empirisk faktum, enhver kan undersøge og verificere -
Krishnabevidsthed medfører større glæde i tilværelsen og ateisme
medfører mere frustration og lidelse i livet. Det er et beviseligt
faktum.

Nu kommer så den sædvanlige lamme indvending - jamen, jeg lider ikke.
Jeg har det godt.
Denne udtalelse kan kun skyldes, at man ligger under for den moderne
propaganda, der bort-rationaliserer lidelsen - man må tage det gode
med det onde. Den pause i elendigheden, som man får ud af kropslig
nydelse, opvejer al lidelsen. Det gode opvejer det onde. Uden lidelse
kan man ikke udvikle sig som person osv osv. Man tror ikke, at lidelse
er så dårlig. Ja, man tror endda, at uden lidelse kan der ikke være
nogen glæde. Eller også er man bare for dækket af uvidenhed til at
forstå, at man lider - ligesom et dyr.

Hvad de fleste materialister ikke forstår, er at den materielle verden
grundliggende set er fuld af frustration og elendighed. Det er sådan
Krishna har designet den. Hvis den materielle verden var perfekt,
vllle de faldne sjæle aldrig udvikle ønsket om at slippe ud af den og
vende tilbage til Krishna.

Ateister bruge den materielle verdens fejl og mangler som argument
for, at en almægtig, barmhjertig Gud ikke kunne have skabt den. En
perfekt Gud ville have skabt noget perfekt, siger de. Hvis der er en
Gud, hvorfor er der så al den lidelse i verden?

Pointen her er, at der ER en perfekt verden uden lidelse og
elendighed. Det kaldes den åndelige verden, hvor Krishna leger for
evigt sammen med de befriede sjælen. Den materielle verden er netop et
sted Han har skabt til de sjæle, der ikke ville være sammen med Ham.
Han lavede en verden, hvor de kunne komme og efterligne Ham. Og den er
designet til at bringe de karmiske reaktioner til enhver handling.

Selv om den materielle verden er et sted fyldt med lidelse, så vil de
fleste faldne sjæle alligevel gerne blive her. Og Krishna er så
venlig, at han lader dem tro, at de nyder og har det godt. Selv når
sjælen er i de mest helvedesagtige omstændigheder, som fx. når den
befinder sig som tarm-mide i en eller andens indvolde, så tror den, at
den nyder. Men slutpunktet i den materielle verden er altid lidelse,
for alting ender i sygdom, alderdom og død.

Hvis verden er et lortested, er det udelukkende vores egen fejl. Det
er ikke kemikaliernes fejl. Det er ikke Guds fejl. Det er vores fejl.
Gud har givet os mulighed til at lave jorden til et paradis eller et
helvede. Hvadenten det er godt eller dårligt, så er man selv årsagen,
individuelt eller kollektivt. Det er blot en naturlov. Og man lærer
ikke om den i skolen. Det er sker i et uvidende samfund styret af
ugudelige kræfter.

Den menneskelige livsform er en enstående chance for sjælen at
erkende sand lykke og skønhed - den lykke og skønhed, man oplever, når
man bliver befriet for ængstelse og usikkerhed og erkender den
virkelige mening med alting. Skeptikeren hævder, at en sådan
erkendelse er ikke er mulig under nogen omstændigheder, men der er
ingen som helst basis for en sådan konklusion. Tværtimod, alt peger
på, at en erkendelsen af den Absolutte Sandhed er mulig. Hvis Gud er
til, er det muligt, at erkende Ham som Han er. Det er jo indlysende.

Hvis Gud ikke er til, er det ikke muligt at erkende hinsides tvivl. Så
ateisters konklusion hviler på en umulighed i den forstand, at deres
trosretning ikke kan bekræftes, for det kan ikke lade sig gøre at
bevise, at Gud ikke eksisterer.
Men hvis Han eksisterer, kan det bevises. Så ateismen hviler på en
antagelse, der er uverificerbar. Det er klart, at kun en tåbe kan
overgive sig til en tro, der er ubekræftelig. Som teist har man i det
mindste en teoretisk mulighed for at få sin antagelse bekræftiget.

Krishna siger:

Fra den højeste planet ned til den laveste i denne materielle verden
er alle steder fulde af elendighed, hvor gentagende fødsel og død
finder sted. Men den, der når Min bolig, O Kuntis søn, vil aldrig mere
blive født. (Bg. 8.16)

Ydmyghed; at være uden hovmod; ikke-vold; tolerance; enkelhed; at
vende sig til en autoriseret åndelig mester; renlighed; vedholdenhed;
selvbeherskelse; at forsage objekterne for sansenydelse; fravær af
falsk ego; at indse det onde i fødsel, død, alderdom og sygdom;
ubundethed; at være fri for tilknytning til børn, kone, hjem osv.; at
være i ligevægt under både behagelige og ubehagelige hændelser;
konstant og ren hengivenhed til Mig; at tilstræbe et liv på afsides
beliggende steder; at være uafhængig af den generelle menneskemasse;
at indse vigtigheden af selverkendelse; og filosofisk at søge efter
den Absolutte Sandhed - alt i alt erklærer Jeg dette for at være
viden, og hvad der end findes der udover, er uvidenhed. (Bg. 13.8-12)

Det man skal notere sig her, er at erkendelsen af det onde i fødsel,
sygdom, alderdom og død, er et af symptomerne på viden. De fleste
mennesker vil simpelthen ikke erkende, at de lider, og at lidelse er
en dårlig ting. Materialister forsøger af al magt at retfærdiggøre og
bort-rationalisere lidelse og elendighed. De siger, at det er
uundgåelige faktorer ved eksistensen. Men det er ikke sandt. Det er
lige omvendt. Det er rendyrket ondskab at ville betinge sjælen, der er
evig, fuld af viden og lykke, til en lidelsesfuld kropslig eksistens.

Så beviset på, at ateisme er dårlig for sindet er, at livstroen som
filosofi bringer uvished, tvivl, usikkerhed og endeløs ængstelse og
bekymring. Krishnabevidsthed er løsningen på dette dilema. Enhver, der
serøist forsøger at overgive sig til Krishna, vil opleve, at han
gradvist bliver fri for disse materielle elendigheder. Alt andet er
bare lapperier, og det ender altid i det samme - sorg og elendighed.

Hele ideen om evig romance er en løgn fabrikeret af Hollywood. Vi ved
alle at kærligheden til andre levende væsener, selv den vi har til
vores børn og partner, aldrig varer evigt. Det hører altid op, og så
skal man til det igen med at finde romance og mening i livet. I
Vedaerne kaldes det at tygge det, der allerede er blevet tygget. Det
er først når man finder Krishna, at man bliver tilfreds i tilværelsen
- varigt tilfreds. Det er kun til Krishna og Hans hengivne, man kan
have sand (dvss. Evig) kærlighed.

Prahlad Maharaja siger:
Because of their uncontrolled senses, persons too addicted to
materialistic life make progress toward hellish conditions and
repeatedly chew that which has already been chewed. Their inclinations
toward Krishna are never aroused, either by the instructions of
others, by their own efforts, or by a combination of both.

Krishna siger:

Hør nu fra Mig, O Prithas søn, hvorledes du ved at udføre yoga i fuld
bevidsthed om Mig, med sindet fæstnet på Mig, kan kende Mig helt og
fuldt uden nogen tvivl. Jeg vil nu udførligt forklare denne viden for
dig - både den materielle og den åndelige. Når du ved dette, er der
intet mere tilbage for dig at vide. (Bg. 7. 1-2)

Hvis du bliver bevidst om Mig, vil du gennem Min nåde overkomme alle
de forhindringer, der er forbundet med betinget liv. Hvis du der i mod
ikke arbejder i en sådan bevidsthed, men handler gennem det falske ego
uden at lytte til Mig, vil du blive fortabt. (Bg 18.58)
@
2021-07-07 17:28:44 UTC
Post by Jahnu
Hvad de fleste materialister ikke forstår, er at den materielle verden
grundliggende set er fuld af frustration og elendighed
din verden som du ser den,

tal for dig selv
EXLEX
2021-07-08 21:23:52 UTC
Post by Jahnu
Nu kommer så den sædvanlige lamme indvending - jamen, jeg lider ikke.
Jeg har det godt.
Denne udtalelse kan kun skyldes, at man ligger under for den moderne
propaganda...
..eller måske en del mere nærliggende, at de har det godt.

EXLEX
Jahnu
2021-07-08 22:58:04 UTC
Post by EXLEX
..eller måske en del mere nærliggende, at de har det godt.
Er det godt med lidt flæskemad, jydeklovn?

--men, men når bare jeg får noget flæsk og æe, så er det ikke så
tovligt, endda.

Krishna siger:

De, der er skamløst tåbelige, de, der er lavest blandt mennesker, de,
hvis viden er blevet stjålet af illusion, og, de, der deltager
dæmonernes ateistiske natur, overgiver sig aldrig til Mig. (Bg. 7.15)
EXLEX
2021-07-09 20:00:40 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
[...]
Jeps... det er retorikken hos enhver 5-øres prædikant.

Alle de kloge tilslutter sig dette her - dem der ikke vil er dumme.
Og lettroende individer som Jahnu falder for tricket, og skynder sig at
blive skrevet på medlemslisten...

Herefter gentager disse sølle individer retorikken for andre i håbet om,
at fremstå lige så genial som deres "egen" guru gjorde for dem.
Ofte bliver de skuffede - som nu Jahnu.

Det er synd for dem.

EXLEX
Jahnu
2021-07-10 05:17:06 UTC
hyle hvine vræle
Only knowledge can increase our faith.

A wise man has said - religion without philosophy is mere fanaticism,
and philosophy without religion is nothing but mental speculation.
So our faith in God has to be based on knowledge, otherwise we are
mere fanatics.

So the best way to increase our faith in God tremendously, is by
reading Bhagavad Gita.

www.vedabase.com

Krishna says:

The Supreme Personality of Godhead said: Now hear, O son of Pritha,
how by practicing yoga in full consciousness of Me, with mind attached
to Me, you can know Me in full, free from doubt. -Bg 7.1
EXLEX
2021-07-10 11:28:04 UTC
hyle hvine vræle
Tja.
Det er også det svar man får fra umælende babyer, som ikke formår at
argumentere.

EXLEX
Jahnu
2021-07-11 00:52:03 UTC
Post by EXLEX
Tja.
Det er også det svar man får fra umælende babyer, som ikke formår at
argumentere.
Dig? hahaha :D

Du ville ikke kunne argumentere dig selv ud af sengen om morgenen,
Flæskekaj.

En ateist spurgte mig engang: Hvor er så din skepsis overfor den
vediske kultur og din tro?.

Der har været masser af skepsis gennem årene. Ser du, i modsætning til
dig så tænker jeg over tingene. Jeg har aldrig nogensinde accepteret
eller troet på noget blindt. Når man ser, at Bhagavad Gitas
virkelighedsforklaring ifølge naturens tre kvaliteter holder, når man
opdager, at den vediske version er den mest overlegne, sofistikerede,
avancerede, gennemførte og omfangsrige kilde til viden om livet, Gud,
sjælen, og meningen med alting, så bliver ens skepsis gradvist stillet
i bero.

I modsætning til dette er ateisters skepsis funderet på uvidenhed og
fordomme, og ikke alverdens gode argumenter eller fakta vil kunne
ændre den - det kaldes blind skepsis. Ligesom man kan have blind tro,
kan man også have blind skepsis.

At være skeptiskt indstiller overfor noget, betyder ikke, at man
automatisk antager, at dette noget er forkert. Det er blind skepsis.
Man undersøger selvfølgelig Sandheden og Gud med sin intelligens. Den
gængse opfattelse af religion som intet andet end blind tro, er blot
endnu en ateist-dogme. Det er klart, at man kan vide noget om Gud og
Sandheden.

De fleste ateister lyder som alle andre bevidsløse borger, der går
gennem livet uden reel viden om, hvad der foregår i verden omkring
dem. Det, eneste, de formår, er at gentage de samme evindelige
floskler og dogmer som andre bevidstløse borgere - det skal nok gå
altsammen, hvorfor hænge sig så meget i de uundgåelige dårlige ting,
man alligeve ikke kan gøre noget ved? Man skal i det hele taget ikke
tænke for meget over tingene, så bliver man bare skør... osv osv. Hvis
den slags mennesker ikke havde TV, aviser og ugeblade til at fortælle
dem, hvad de skal tro og mene, så ville de være helt på skiderne.

Når man kommer og påpeger den evige virkelighed for den slags Mickey
Mouse-kloner, så bliver man særdeles upopulær - LØGNER, FASCIST,
vræler de skingert. Det er jo mod alt, hvad de står for og har lært at
tro på.

Men ligegyldigt hvor meget folk skaber sig, så går sandheden ikke væk.
Løgn og falskhed kan synes at herske i en kort tid, men sandheden
sejrer altid til sidst. Når den håbløse, udsigtsløse kaffe-og-kage
tilværelse, folk i almindelighed vader rundt i, kollapser, så må vi se
om de kan huske Krishna. Det vil være deres eneste chance.

Krishna siger:

Forvirrede af falsk ego, styrke, stolthed, begær og vrede, bliver de
dæmoniske misundelige på Guddommens Personlighed, der befinder sig i
deres egne kroppe såvel som i alle andres kroppe, og de bespotter den
virkelige religion. (Bg 16.18)

Og hvem der end ved slutningen af sit liv forlader sin krop, idet han
kun tænker på Mig, opnår øjeblikkeligt Min natur. Om det hersker der
ingen tvivl. (Bg. 8.5)

Hvilken tilstand man end ihukommer når man forlader kroppen, O Kuntis
søn, den tilstand vil man med sikkerhed opnå i det næste liv. (Bg.
8.6)
EXLEX
2021-07-11 01:21:13 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
Tja.
Det er også det svar man får fra umælende babyer, som ikke formår at
argumentere.
Dig? hahaha :D
Jeg ser det fortsat halter med argumentationen.
Kom tilbage når du og Krista er blevet klogere.

EXLEX
Jahnu
2021-07-12 02:52:18 UTC
Post by EXLEX
Jeg ser det fortsat halter med argumentationen.
Dig? hahaha :D

Du ville ikke kunne genkende et argument om det så faldt ned i hovedet
på dig.
Post by EXLEX
Kom tilbage når du og Krista er blevet klogere.
"Sjælen er atomisk i størelse og kan opfattes gennem fuldkommen
intelligens. Denne atomiske sjæl flyder i de fem slags (indre)
luftstrømme (prana, apana, vyana, samana og udana), befinder sig i
hjerteregionen, og spreder sin indflydelse over hele kroppen på de
legemeliggjorte væsener. Når sjælen er blevet renset for besmittelsen
af de fem slags materielle lufstrømme kommer dens åndelige indflydelse
til udtryk"

(Mundaka Upanishad 3.1.9)
EXLEX
2021-07-12 14:24:49 UTC
Post by EXLEX
Kom tilbage når du og Krista er blevet klogere.
"Sjælen er atomisk i størelse ...
(Mundaka Upanishad 3.1.9)
Det virker fortsat ikke som om, at argumenter er noget der flyder fra
dig. Jeg er bange for, at du må gøre dig mere umage med tingene.

Du lærer det nok engang.

EXLEX
Jahnu
2021-07-14 10:59:35 UTC
Post by EXLEX
Det virker fortsat ikke som om, at argumenter er noget der flyder fra
dig. Jeg er bange for, at du må gøre dig mere umage med tingene.
Er du dum, eller er du bare en jydeklovn, Flsækekaj?

"From my earliest training as a scientist I was very strongly
brainwashed to believe that science cannot be consistent with any kind
of deliberate creation. That notion has had to be painfully shed. I am
quite uncomfortable in this situation, the state of mind I now find
myself in. But there is no logical way out of it. I now find myself
driven to this position by logic. There is no other way in which we
can understand the precise ordering of the chemicals of life except to
invoke the creations on a cosmic scale. . . We were hoping as
scientists that there would be a way round our conclusion, but there
isn’t."

--Sir Frederick Hoyle and Chandra Wickramsinghe, There Must Be A God,
Daily Express, Aug. 14, 1981. & Hoyle On Evolution. Nature, Nov. 12,
1981, 105
EXLEX
2021-07-14 23:47:38 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
Det virker fortsat ikke som om, at argumenter er noget der flyder fra
dig. Jeg er bange for, at du må gøre dig mere umage med tingene.
Er du dum, eller er du bare en jydeklovn, Flsækekaj?
Du kan jo bare tilstå, at du enten ikke har argumenter, eller ikke
formår at argumentere for dine usynlige venner...

Det halter tilsyneladende også noget for Krista med sådanne repræsentanter.
Post by Jahnu
"From my earliest training as a scientist ..."
Hvad stodderen reelt siger er :

"Jeg kan ikke se, og jeg har ikke fantasi til, at se nogen vej omkring
det --- derfor er der ikke nogen."

Og han kalder sig selv "videnskabsmand"????

*DUMPET* !!
EXLEX
Jahnu
2021-07-16 02:56:53 UTC
Post by EXLEX
Du kan jo bare tilstå, at du enten ikke har argumenter, eller ikke
formår at argumentere for dine usynlige venner...
Argumentere? Med en Jydeklovn som dig? hahaha :D

Er du åndsvag? Jeg er her kun for at sparke din bebumsede ateistrøv i
laser.

Intellektuelt set, er jeg som Einstein i forhold til en 3. klasses
elev. Jeg er dig faktisk så overlegen i intellekt og tankevirksomhed,
at du nærmest fremstår som et dørhåndtag.

Vishnu siger:

Når nogen nærer modvilje mod halvguderne, der er repræsentanter for
Guddommens Højeste Personlighed, mod Vedaerne, der giver viden, mod
køerne, mod brahminerne, Vaishnava'erne, og yderst set mod Mig, den
Højeste Personlige Guddom, vil en sådan person samt hele hans
civilisation hurtigt blive udryddet.

--Srimad Bhagavatam 7.4.27
EXLEX
2021-07-16 07:40:09 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
[...]
Jeg ser, dit "overlegne intellekt" fortsat ikke formår, hvad selv
landsbytosser kan præstere.
Hvad dette indikerer, vil jeg overlade til dig selv og dit "intellekt"
at udlede.
Post by Jahnu
[...]
EXLEX siger :

Når nogen "guddom" truer ikke-tilhængere og deres civilisation med
"hurtig udryddelse", og derefter sidder med tommelfingrene oppe i røven
de næste 5000 år - vil det være sikkert at antage, at bemeldte "guddom"
kun formår at komme med tomme trusler, og ikke besidder guddommelig status.

--- Usenet 16.07.2021 ---
EXLEX
Jahnu

--Srimad Bhagavatam 7.4.27:
EXLEX

EXLEX
Jahnu
2021-07-19 03:51:42 UTC
EXLEX siger : bla bla
"Nothing will benefit human health and increase chances for survival
of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet"

--Albert Einstein

Krishna siger:

Min kære Arjuna, eftersom du aldrig er misundelig på Mig, vil Jeg
hermed give dig denne mest fortrolige kundskab og indsigt. Når du
kender den, vil du blive frigjort for alle den materielle eksistens
elendigheder. (Bg. 9.1)

Denne viden er kongen over al uddannelse og den mest fortrolige af
alle hemmeligheder. Det er den reneste viden, og eftersom den giver en
direkte opfattelse af selvet gennem indsigt, er det religionens
fuldkommenhed. Den varer evigt og udføres med glæde. (Bg. 9.2)
EXLEX
2021-07-19 21:29:45 UTC
Post by Jahnu
"Nothing will benefit human health and increase chances for survival
of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet"
--Albert Einstein
Hvis jeg ønsker råd om ernæring, så henter jeg det ikke hos Albert.

På samme vis som mange af dine øvrige citater - er der her tale om folk
med ekspertise, bare ikke indenfor emnet de udtaler sig om.
- eller som den kære Hoyle, som begik en videnskabelig fadæse.
Det er mildt sagt ikke seriøst.

Krista vrøvler bare videre...
EXLEX
Jahnu
2021-07-20 02:36:22 UTC
Post by EXLEX
Hvis jeg ønsker råd om ernæring, så henter jeg det ikke hos Albert.
Selvfølgelig gør du ikke det, flæskekaj. Det er helt klart ikke
tilstede i dit afstumpede verdensbilled at søge råd og vejledning fra
folk, der er dig overlegne tankevirksomhed og viden.

HOW TO WIN AN ARGUMENT WITH A MEAT EATER

The New York Times, Tuesday, June 20, 1989

The Hunger Argument

Number of people worldwide who will die of starvation this year: 60
million.

Number of people who could be adequately fed with the grain saved if
Americans reduced their intake of meat by 10 perc.: 60 million

Human beings in America: 243 million

Number of people who could be fed with grain and soybeans now eaten by
U.S. livestock: 1.3 billion

Percentage of corn grown in the U.S. eaten by people: 20

Percentage of corn grown in the U.S. eaten by livestock: 80

Percentage of oats grown in the U.S. eaten by livestock: 95

Percentage of protein waste by cycling grain through livestock: 99

How frequently a child starves to death: every 2 seconds

Pounds of potatoes that can be grown on an acre: 20.OOO

Pounds of beef produced on an acre: 165

Percentage of U.S. farmland devoted to beef production: 56

Pounds of grain and soybeans needed to produce a pound of beef: 16

The Environmental Argument

Cause of global warming: greenhouse effect

Primary cause of greenhouse effect: carbon dioxide emissions from
fossil fuels.

Fossil fuels needed to produce a meat-centered diet vs. a meat-free
diet: 50 times more

Percentage of U.S. topsoil lost to date: 75

Percentage of U.S. topsoil loss directly related to livestock raising:
85

Number of acres of U.S. forest cleared for cropland to produce
meat-centered diet: 260 million

Amount of meat U.S. imports annually from Costa Rica, El Salvador,
Guatemala, Honduras and Panama: 200 million pounds

Average per capita meat consumption in Costa Rica, El Salvador,
Guatemala, Honduras and Panama: less than eaten by average U.S.
housecat.

Area of tropical rainforest consumed in every 1/4 pound hamburger: 55
sq.ft.

Current rate of species extinction due to destruction of tropical
rainforests for meat grazing and other uses: 1.000 per year

The Cancer Argument

Increased risk of breast cancer for women who eat meat 4 times a week
vs. less than once a week: 4 times

For women who eat eggs daily vs. less than once a week: 3 times

Increased risk of fatal ovarian cancer for women who eat eggs 3 or
more times a week vs. less than once a week: 3 times

Increased risk of fatal prostate cancer for men who eat meat daily vs.
sparingly or not at all: 3.6 times

The Natural Resources Argument

Use of more than half of all water used for all purposes in the U.S.:
livestock portion.

Amount of water used in production of the average steer: sufficient to
float a destroyer.

Gallons to produce a pound of wheat: 25

Gallons to produce a pound of meat: 2.500

Cost of common hamburger if water used by meat industry was not
subsidized by the U.S. taxpayer: 35 dollars a pound

Current cost of pound of protein from beefsteak, if water was no
longer subsidized: 89 dollars

Years the world's known oil reserves would last if every human ate a
meat-centered diet: 13

Years they would last if human beings no longer ate meat: 260

Barrels of oil imported into U.S. daily: 6.8 million

Percentage of fossil fuel returned as food energy by most efficient
factory farming of meat: 34.5

Percentage returned from least efficient plant food: 32.8

Percentage of raw materials consumed by U.S. to produce present
meat-centered diet: 33

The Cholesterol Argument

Number of U.S. medical schools: 125

Number requiring a course in nutrition: 30

Nutrition training received by average U.S. physician during four
years in medical school: 25 hours

Most common cause of death in U.S.: heart attack

How frequently a heart attack kills in U.S.: every 45 seconds

Average U.S. man's risk of death from heart attack: 50 perc.

Risk for average U.S. man who avoids the meat-centered diet: 15 perc.

Meat industry claims you should not be concerned about your blood
cholesterol if it is: normal

Your risk of dying of a disease caused by clogged arteries if your
blood cholesterol is 'normal': over 50 perc.

The Antibiotic Argument

Percentage of U.S. antibiotics fed to livestock: 55

Percentage of staphylococci infections resistant to penicillin in
1960: 13

Percentage resistant in 1988: 91

Response of European Economic Community to routine feeding of
antibiotics to livestock: ban

Response of U.S. meat and pharmaceutical industries to routine feeding
of antibiotics to livestock: full and complete support

The Pesticide Argument

Percentage of pesticide residues in the U.S. diet supplied by grains:
1

Percentage of pesticide residues in the U.S. diet supplied by fruits:
4

Percentage of pesticide residues in the U.S. diet suppl. by dairy
products: 23

Percentage of pesticide residues in the U.S. diet supplied by meat: 55

Pesticide contamination of breast milk from meat-eating mothers vs.
non meat-eating: 35 times higher

What USDA tells us: meat is inspected

Percentage of slaughtered animals inspected for residues of toxin
chemicals including dioxin and DDT: less than 0.00004

The Ethical Argument

Number of animals killed for meat per hour in U.S.: 500.000

Occupation with highest turnover rate in U.S.: slaughterhouse worker

Occupation with highest rate of on-the-job injury in U.S:
slaughterhouse worker

Cost to render animal unconscious with captive bolt pistol before
slaughter.: 1 cent

Reason given by meat industry for non using that pistol: too expensive
The Survival Argument

Athlete to win Ironman Triathlon more than twice: Dave Scott (6 time
winner) Food choices of Dave Scott: Vegetarian

Largest meat eater than ever lived: Tyrannosaurus Rex

Last sighting of Tyrannosaurus Rex: 100.000.000 B.C.

Famous pop stars - vegetarians:
-------------------------------
Candice Bergen, David Bowie, Paul Mc Cartney, Darryl Hannah, Janet
Jackson, k.d.lang, Sting

'I am a great eater of beef, and I believe that does harm to my wit.'
--William Shakespeare "Twelfth Night," Act I, Scene 3

@
2021-07-16 13:37:14 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
Du kan jo bare tilstå, at du enten ikke har argumenter, eller ikke
formår at argumentere for dine usynlige venner...
Argumentere?
ja lige netop

det undrer ikke at du satte spørgsmålstegn efter ordet som du jo ikke
kender
Vidal
2021-07-17 07:12:20 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
Du kan jo bare tilstå, at du enten ikke har argumenter, eller ikke
formår at argumentere for dine usynlige venner...
Argumentere? Med en Jydeklovn som dig? hahaha :D
Det er vist mig, der er jydeklovnen. Til nød kan du
karakterisere EXLEX som en sjællænder klovn.

Men at EXLEX er en sjældent uvidende ateist, det har du
ret i.
--Srimad Bhagavatam 7.4.27
Sune Mølgaard
2021-07-17 08:34:10 UTC
Hej Jahnu,

Som i mit indlæg i den anden tråd (d.d. kl. 1022), er jeg mægtigt
nysgerrig i forhold til, hvorfor du har det her behov for at nedgøre
andre mennesker?

Er det religiøst motiveret?

Personligt motiveret?

Udspringer det af, at du, dybest set, næsten intet ved om ateisme, og
derfor gør dig alle mulige uhyrlige forestillinger om, dels hvad det er,
og dels om, at ateister, på en eller anden bizar måde, skulle være en
kohærent gruppe, når det eneste, vi egentlig har til fælles, er et
fravær af tro på guddommelige entiteter?

Helt sikkert er, i hvert fald, at de påståede mennesker, du bruger så
lang tid på at beskrive, er så karikerede, at det næsten ville være
morsomt, hvis ikke det var fordi, det virker som om, at du faktisk også
tror på, at _de_ findes i virkeligheden, og således ender det blot med
at være en ufrivilligt uhyggelig udstilling af dyb uvidenhed og
manglende evne eller vilje til at undersøge dine egne ondskabsfulde
vildfarelser.

Hvad driver dig i denne nedsabling af dine selvopfundne gespenster,
under dække af, at de skulle være en gyldig beskrivelse af, eksempelvis,
mig?

Må jeg høre fra dig,

Sune Mølgaard