Videnskab?
Dieter Britz
2021-06-28 07:05:26 UTC
Er denne ng dk.Videnskab, eller dk.Vidal? Hvad med at
ignorere Vidal og at fokussere på videnskab?
Dieter Britz
Bertel Lund Hansen
2021-06-28 08:40:34 UTC
Post by Dieter Britz
Er denne ng dk.Videnskab, eller dk.Vidal? Hvad med at
ignorere Vidal og at fokussere på videnskab?
Det er det jeg gør. Jeg har lagt ham i mit killfilter. Men der kommer jo
ikke andre indlæg.
Bertel
Thomas Corell
2021-06-28 09:58:32 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
Post by Dieter Britz
Er denne ng dk.Videnskab, eller dk.Vidal? Hvad med at
ignorere Vidal og at fokussere på videnskab?
Det er det jeg gør. Jeg har lagt ham i mit killfilter. Men der kommer jo
ikke andre indlæg.
Tror at det der er årsagen til det meste støj, er at der konstant og
blindt, kryds-postes til samme grupper, som det man besvarer. En hel
masse indlæg, hvor man ikke tænker over, hvor man vil hen med debatten.

Hvis man har et filter, der fjerner x-postede indlæg uden FUT, så er
gruppen her så godt som uden trafik ;-)
--
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.
- W. C. Fields
Dieter Britz
2021-06-28 12:50:47 UTC
Post by Thomas Corell
Post by Bertel Lund Hansen
[...]
Jeg har Vidal i min killfile, men ikke andre, som svarer ham. Kan
man filtrere postings af andre, som indeholder "Vidal"? Kan ske at
folk ikke skriver her pga alle disse. Men vi har da haft lidt om
matematik og andet rigtig videnskab.
Dieter Britz
Thomas Corell
2021-06-28 13:37:15 UTC
[klip]
Post by Dieter Britz
Post by Thomas Corell
[...]
Din reader melder sig som pan2. Den laver scor'ing, ligesom slrn (som
jeg bruger).
http://pan.rebelbase.com/manual/html/pan-scoring.html

Du kan tildele artikler point baseret på, stort set, hvad som helst.

Jeg vil ikke udelukke, du kan score på noget du matcher i artiklen, men
du vil så være afhængig af hvordan andre angiver citater.

Relevant her, så her jeg en filter regel:
-cut-
Score: -100 % x-post without fut
Newsgroups: .*,
-cut-

Kort fortalt, hvis der er komma i nyhedsgruppe-listen (mere end én
gruppe) og der ikke er en "Followup-To" header, så tildeles den en score
på -100.

Hvis folk ikke er seriøse nok, til at tænke over at fut'e til en enkelt
gruppe, så har de sjældent noget fornuftigt i deres indlæg. Dog skimmer
jeg dem stadig, folk kan overraske ;-)

Hvis du har en favorit skribent, laver du endnu en regel på ham, og
tildeler eksempelvis 200 til hans indlæg, så vil du se dem selvom de er
x-postede, uden FUT.

0 er neutralt, positive tal highlighted, negative tal markeres læst,
-9999 "sletter" indlægget; forstået som det ikke er med i listen, når du
går ind i gruppen med reader.

Men se link, for forklaringer og flere eksempler.
--
Please accept my resignation. I do not want to belong to a club that
would have me as a member. - Groucho Marx
Bertel Lund Hansen
2021-06-29 06:11:12 UTC
Post by Dieter Britz
Jeg har Vidal i min killfile, men ikke andre, som svarer ham.
Nu har Thomas afsløret at du bruger Pan.

I Thunderbird kan man filtrere på flere header-elementer, og handlingen
kan vælges blandt mange muligheder. Hvis man vælger "slet indlæg fra
NN", ser man alle svar, men hvis man vælger "ignorer tråd", så
forsvinder hele tråden og alle fremtidige svar.
--
Bertel