Hvad er sandt?
Jahnu
2021-07-06 03:43:04 UTC
Noget bliver ikke rigtigt af, at det står i nogle skrifter, eller
fordi nogen tror på det. Derimod bliver noget rigtigt af, at det er
evig, overleveret viden - viden, der kan undersøges og verificeres
gennem den rette metode. I den vediske tradition har man 3
referencepunkter for at sikre sig, at teologien er rigtig - guru,
sadhu og sastra - dvs. den åndelige mester, vismændene og skrifterne.
For at noget kan være rigtigt må de alle tre være i overensstemmelse
med hinanden. Desuden bliver der også tilbudt en videnskabelig proces
igennem hvilken man kan undersøge filosofien og få den bekræftet.

I den moderne naturvidenskab har man kun stof som undersøgelsesobjekt.
Man observerer og studerer materien i dens utallige vekselvirkninger.
I den åndelige videnskab har man bevidsthed som forsøgsobjekt, og man
undersøger materiens indflydelse på bevidstheden og sindet. I den
åndelige videnskab undersøger man bevidsthed. Man har sin egen
bevidsthed som forsøgsobjekt. Man begrænser ikke sine studier til
noget uden for sig selv.

Derfor er den åndelige videnskab den materielle videnskab overlegen.
Den materielle videnskab rækker ikke til at forstå den virkelighed, vi
lever i. Og hvorfor gør den ikke det? Fordi naturvidenskaben intet
fornuftigt har at sige om vores bevidste oplevelse af verden. Den
taler kun om materiens vekselvirkninger men siger intet om vores
oplevelse af disse. Og det er vores oplevelse af verden, som er det
mest grundliggende ved den virkelighed, vi befinder os i.

Kun den åndelige videnskab kan hjælpe os til at forstå selvet og dets
relation til verden og Gud.
Derfor siger Krishna:

Af al skabelse er Jeg begyndelsen og enden tillige med midten, O
Arjuna. Af alle videnskaber er Jeg videnskaben om selvet, og blandt
logikere er Jeg den afgørende sandhed. (Bg 10.32)

Nogle mennesker hævder, at de ikke behøver Gud til at fortælle dem,
hvad der er rigtigt og forkert. Men i stedet for at have Gud eller
religion til at fortælle os, hvad der er rigtigt eller forkert, har vi
så samfundet, loven, familie og forældre, tradition, kultur osv. til
at fortælle os dette. Eller vi har vores eget sind til at fortælle os,
hvad vi må og ikke må, men det er igen baseret på noget vi har lært
fra andre.

Den eneste forskel er således hvem, vi udpeger som vores autoritet -
hvem vi vælger at lytte til. Alle er blevet oplært i, hvad der rigtigt
og forkert af den kultur, de er vokset op i. Hvordan ved vi ellers,
hvad der er rigtigt og forkert?

Nogle hævder, at det kan man selv afgøre, det er noget man kan føle.
Men hvis man er sin egen autoritet, så er det det samme som ingen
autoritet. Hvis det blot er op til ens eget sind at fortælle én, hvad
der er rigtigt eller forkert, kan hvad som helst være rigtigt eller
forkert. Så spiller det ingen rolle, hvad vi gør, for vores eget sind
kan bare retfærdiggøre det. Og hvordan kan man være sikker på, at det
éns sind fortæller en, er rigtigt? Hvordan kan man vide, at det man
føler, er rigtigt? Jeg mener, hvis nu en eller anden psykopat føler
sig foranlediget til at angribe folk på gågaden med et baseball bat,
er det så ok? Hvis vi alle er vor egen autoritet, burde der jo ikke
være noget galt i det, vel?

Faktum er, at vi ikke engang ville vide, at 2 og 2 er lig med 4, hvis
ikke vi havde lært det fra nogen, der vidste det i forvejen. Og de
ville ikke vide det, hvis DE ikke havde lært det af nogen, der vidste
det osv. Regning og matematik er ikke noget man kan spekulere sig frem
til. Det er noget man lærer i sin opvækst. Hvis vi var vokset op helt
uden menneskelig stimuli, ville vi ikke vide, at 2 og 2 er 4. Dyr ved
fx. ikke, at 2 og 2 er 4, og de er også ligeglade.

På samme måde, som man kan vide 2 og 2 er 4, nemlig ved at lære det
fra nogen, der ved det, kan man vide at hvem Gud er, og hvad meningen
er med alting. Man kan vide det ved at lære det fra dem, der ved det.
Og hvem ved hvem og hvad Gud er og hvad meningen med alting er? Det
gør vismændene i den vediske kultur, og de har videreleveret den viden
ned gennem historien via rækken af disciple.

Krishna siger:

Forsøg blot at lære sandheden at kende ved at nærme dig en åndelig
mester. Udspørg ham i ydmyghed og tilbyd ham din tjeneste. De
selv-realiserede sjæle kan videregive viden til dig, for de har set
sandheden. (Bg. 4.34)

Ved at modtage virkelig viden fra en selv-realiseret sjæl vil du
aldrig mere blive vildledt af illusion, for gennem denne viden vil du
forstå, at alle levende væsener ikke er andet end dele af den Højeste,
eller at de med andre ord er Mine. (Bg. 4.35)

Selvom du anses for den mest syndefulde af syndere, vil du, når du
befinder dig i denne båd af transcendental viden, blive i stand til at
krydse over elendighedernes ocean. (Bg. 4.36)

Ligesom den flammende ild forvandler brænde til aske, oh Arjuna,
brænder kundskabens ild alle karmiske reaktioner til aske. (Bg. 4.37)

I denne verden er der intet så ophøjet og rent som åndelige viden.
Sådan viden er den modne frugt af al mystisisme, og den, der er blevet
velbevandret i udførelsen af hengiven tjeneste, vil med tiden nyde
denne viden indeni sig selv. (Bg. 4.38)

En trofast person hengiven til åndelig viden, og som overvinder sine
sanser, er egnet til at modtage sådan viden, og når han har modtaget
den, opnår han hurtigt den højeste åndelige fred. (Bg. 4.39)

Men de uvidende og troløse, der tvivler på de åbenbarede skrifter, kan
ikke opnå Gudsbevidsthed; de falder ned. For den tvivlende sjæl findes
der hverken lykke i denne verden eller den næste. (Bg. 4.40)
@
2021-07-06 14:39:40 UTC
Post by Jahnu
[...]
alt så to løgnere og en skrift som du selv påpeger ikke er
sandhedsbevis
ådenlig videnskab er fup og fidus som kun tåber tror på
Jahnu
2021-07-07 04:06:14 UTC
Post by @
ådenlig videnskab er fup og fidus som kun tåber tror på
Krishna siger:

Jeg manifesterer Mig aldrig for de tåbelige og uintelligente. For dem
er Jeg dækket af Min indre energi, og derfor ved de ikke, Jeg er ufødt
og ufejbarlig. (Bg. 7.25)
@
2021-07-07 17:29:19 UTC
stadigvæk ikke en lyd
Lyrik
2021-07-09 05:14:47 UTC
Post by @
Post by @
ådenlig videnskab er fup og fidus som kun tåber tror på
stadigvæk ikke en lyd
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

God jødisk humor!;-)

Jeg var på arkæologiske spor efter Edens have. Min jødiske bekendt Kurt
sagde:" Hvad vil du der?-Spise et æble!;-)"

Shalom fra
jenserik
EXLEX
2021-07-07 22:02:11 UTC
Post by Jahnu
Post by @
ådenlig videnskab er fup og fidus som kun tåber tror på
Jeg manifesterer Mig aldrig for de tåbelige og uintelligente.
Er det så derfor, at du aldrig kan henvise til noget som helst Krista
siger, andet end gamle tekster?

EXLEX
Jahnu
2021-07-08 23:05:27 UTC
Post by EXLEX
Er det så derfor, at du aldrig kan henvise til noget som helst Krista
siger, andet end gamle tekster?
Kæft, du er ikke let at narre, hva, flæskekaj?

Krishna var på planeten for 5000 år siden, så det er ligesom svært at
finde noget om Ham, undtagen i gamle tekster.

"The reader is nowhere raised into and sustained in a bigger, purer or
rarer region of thought than in the Bhagavad Gita"
- Henry David Thoreau

"The religion and philosophy of the Hebrews are those of a wilder and
ruder tribe, wanting the civility and intellectual refinements and
subtlety of Vedic culture." - Henry David Thoreau

"In the whole world there is no study so beneficial and so elevating
as that of the Upanishads. It has been the solace of my life -- it
will be the solace of my death." -- Arthur Schopenhauer

"I owed a magnificent day to the Bhagavad Gita. It was as if an empire
spoke to us, nothing small or unworthy, but large, serene, consistent,
the voice of an old intelligence which in another age and climate had
pondered and thus disposed of the same questions which exercise us."
-- Ralph Waldo Emerson The famous poem "Brahm" is an example of his
Vedanta ecstasy.

"The most beautiful, perhaps the only true philosophical song existing
in any known tongue ... perhaps the deepest and loftiest thing the
world has to show." --Wilhelm von Humboldt
EXLEX
2021-07-09 20:05:02 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
[...]
...og her gik jeg rundt og troede, at den slags "guder" var evige?
5000 år siden, og Krista kunne ikke lige finde tid til at slå et smut
indenfor... og måske bevise sin eksistens?

Det er ikke den store interesse, som præger Krista.

EXLEX
Jahnu
2021-07-10 05:18:29 UTC
Post by EXLEX
...og her gik jeg rundt og troede, at den slags "guder" var evige?
Ov, troede du virkelig?

Only knowledge can increase our faith.

A wise man has said - religion without philosophy is mere fanaticism,
and philosophy without religion is nothing but mental speculation.
So our faith in God has to be based on knowledge, otherwise we are
mere fanatics.

So the best way to increase our faith in God tremendously, is by
reading Bhagavad Gita.

www.vedabase.com

Krishna says:

The Supreme Personality of Godhead said: Now hear, O son of Pritha,
how by practicing yoga in full consciousness of Me, with mind attached
to Me, you can know Me in full, free from doubt. -Bg 7.1
EXLEX
2021-07-10 11:38:37 UTC
Post by Jahnu
Post by EXLEX
...og her gik jeg rundt og troede, at den slags "guder" var evige?
Ov, troede du virkelig?
Jeps...
Men hvis Krista *ER* stået definitivt af den store karrusel, så er der
ingen grund til at fortsætte komedien.

EXLEX
Jahnu
2021-07-11 00:53:04 UTC
Post by EXLEX
Jeps...
Men hvis min mor *ER* stået definitivt af den store karrusel, så er der
ingen grund til at fortsætte komedien.
En ateist spurgte mig engang: Hvor er så din skepsis overfor den
vediske kultur og din tro?.

Der har været masser af skepsis gennem årene. Ser du, i modsætning til
dig så tænker jeg over tingene. Jeg har aldrig nogensinde accepteret
eller troet på noget blindt. Når man ser, at Bhagavad Gitas
virkelighedsforklaring ifølge naturens tre kvaliteter holder, når man
opdager, at den vediske version er den mest overlegne, sofistikerede,
avancerede, gennemførte og omfangsrige kilde til viden om livet, Gud,
sjælen, og meningen med alting, så bliver ens skepsis gradvist stillet
i bero.

I modsætning til dette er ateisters skepsis funderet på uvidenhed og
fordomme, og ikke alverdens gode argumenter eller fakta vil kunne
ændre den - det kaldes blind skepsis. Ligesom man kan have blind tro,
kan man også have blind skepsis.

At være skeptiskt indstiller overfor noget, betyder ikke, at man
automatisk antager, at dette noget er forkert. Det er blind skepsis.
Man undersøger selvfølgelig Sandheden og Gud med sin intelligens. Den
gængse opfattelse af religion som intet andet end blind tro, er blot
endnu en ateist-dogme. Det er klart, at man kan vide noget om Gud og
Sandheden.

De fleste ateister lyder som alle andre bevidsløse borger, der går
gennem livet uden reel viden om, hvad der foregår i verden omkring
dem. Det, eneste, de formår, er at gentage de samme evindelige
floskler og dogmer som andre bevidstløse borgere - det skal nok gå
altsammen, hvorfor hænge sig så meget i de uundgåelige dårlige ting,
man alligeve ikke kan gøre noget ved? Man skal i det hele taget ikke
tænke for meget over tingene, så bliver man bare skør... osv osv. Hvis
den slags mennesker ikke havde TV, aviser og ugeblade til at fortælle
dem, hvad de skal tro og mene, så ville de være helt på skiderne.

Når man kommer og påpeger den evige virkelighed for den slags Mickey
Mouse-kloner, så bliver man særdeles upopulær - LØGNER, FASCIST,
vræler de skingert. Det er jo mod alt, hvad de står for og har lært at
tro på.

Men ligegyldigt hvor meget folk skaber sig, så går sandheden ikke væk.
Løgn og falskhed kan synes at herske i en kort tid, men sandheden
sejrer altid til sidst. Når den håbløse, udsigtsløse kaffe-og-kage
tilværelse, folk i almindelighed vader rundt i, kollapser, så må vi se
om de kan huske Krishna. Det vil være deres eneste chance.

Krishna siger:

Forvirrede af falsk ego, styrke, stolthed, begær og vrede, bliver de
dæmoniske misundelige på Guddommens Personlighed, der befinder sig i
deres egne kroppe såvel som i alle andres kroppe, og de bespotter den
virkelige religion. (Bg 16.18)

Og hvem der end ved slutningen af sit liv forlader sin krop, idet han
kun tænker på Mig, opnår øjeblikkeligt Min natur. Om det hersker der
ingen tvivl. (Bg. 8.5)

Hvilken tilstand man end ihukommer når man forlader kroppen, O Kuntis
søn, den tilstand vil man med sikkerhed opnå i det næste liv. (Bg.
8.6)
EXLEX
2021-07-11 01:36:17 UTC
Ser du, i modsætning til dig så tænker jeg over tingene.
Der gik dælme ikke lang tid, før disse "tanker" blev deponeret i den
store kasse med blind tillid til et 5000 år gammelt fantasifoster.

Nuvel.
Hvis du tænker længe nok, vil der måske en dag være udvikling at spore.

EXLEX
Jahnu
2021-07-12 02:53:01 UTC
hyle hvine jamre
"Sjælen er atomisk i størelse og kan opfattes gennem fuldkommen
intelligens. Denne atomiske sjæl flyder i de fem slags (indre)
luftstrømme (prana, apana, vyana, samana og udana), befinder sig i
hjerteregionen, og spreder sin indflydelse over hele kroppen på de
legemeliggjorte væsener. Når sjælen er blevet renset for besmittelsen
af de fem slags materielle lufstrømme kommer dens åndelige indflydelse
til udtryk"

(Mundaka Upanishad 3.1.9)
EXLEX
2021-07-12 14:27:21 UTC
"Sjælen er atomisk ...
(Mundaka Upanishad 3.1.9)
Tja.
Det bliver heller ikke til argument, når det postes i en anden tråd.

EXLEX
Jahnu
2021-07-14 11:02:03 UTC
Post by EXLEX
Tja.
Det bliver heller ikke til argument, når det postes i en anden tråd.
Hey Flæskekaj, hørte du ikke hvad jeg lige sagde?

Hvorfor skulle jeg spilde argumenter på en jydeklovn som dig? :D

Er du åndsvag?

"From my earliest training as a scientist I was very strongly
brainwashed to believe that science cannot be consistent with any kind
of deliberate creation. That notion has had to be painfully shed. I am
quite uncomfortable in this situation, the state of mind I now find
myself in. But there is no logical way out of it. I now find myself
driven to this position by logic. There is no other way in which we
can understand the precise ordering of the chemicals of life except to
invoke the creations on a cosmic scale. . . We were hoping as
scientists that there would be a way round our conclusion, but there
isn’t."

--Sir Frederick Hoyle and Chandra Wickramsinghe, There Must Be A God,
Daily Express, Aug. 14, 1981. & Hoyle On Evolution. Nature, Nov. 12,
1981, 105
Jahnu
2021-07-16 02:58:50 UTC
Dette bliver heller ikke til et argument fordi det gentages...
Du kan jo bare tilstå, at du enten ikke har argumenter, eller ikke
formår at argumentere for dine usynlige venner...
Jeg er dig faktisk så overlegen i intellekt og tankevirksomhed, at du
nærmest fremstår som et dørhåndtag ved siden af mig :D

Vishnu siger:

Når nogen nærer modvilje mod halvguderne, der er repræsentanter for
Guddommens Højeste Personlighed, mod Vedaerne, der giver viden, mod
køerne, mod brahminerne, Vaishnava'erne, og yderst set mod Mig, den
Højeste Personlige Guddom, vil en sådan person samt hele hans
civilisation hurtigt blive udryddet.

--Srimad Bhagavatam 7.4.27
EXLEX
2021-07-16 07:43:31 UTC
Post by Jahnu
[...]
Jeg ser, dit "overlegne intellekt" fortsat ikke formår, hvad selv
landsbytosser kan præstere.
Hvad dette indikerer, vil jeg overlade til dig selv og dit "intellekt"
at udlede.
Post by Jahnu
[...]
EXLEX siger :

Når nogen "guddom" truer ikke-tilhængere og deres civilisation med
"hurtig udryddelse", og derefter sidder med tommelfingrene oppe i røven
de næste 5000 år - vil det være sikkert at antage, at bemeldte "guddom"
kun formår at komme med tomme trusler, og ikke besidder guddommelig status.

--- Usenet 16.07.2021 ---
EXLEX
Jahnu

--Srimad Bhagavatam 7.4.27:
EXLEX

EXLEX
Jahnu
2021-07-19 03:50:48 UTC
EXLEX siger : klynke klyke
"Nothing will benefit human health and increase chances for survival
of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet"

--Albert Einstein

Krishna siger:

Min kære Arjuna, eftersom du aldrig er misundelig på Mig, vil Jeg
hermed give dig denne mest fortrolige kundskab og indsigt. Når du
kender den, vil du blive frigjort for alle den materielle eksistens
elendigheder. (Bg. 9.1)

Denne viden er kongen over al uddannelse og den mest fortrolige af
alle hemmeligheder. Det er den reneste viden, og eftersom den giver en
direkte opfattelse af selvet gennem indsigt, er det religionens
fuldkommenhed. Den varer evigt og udføres med glæde. (Bg. 9.2)
EXLEX
2021-07-19 21:27:40 UTC
Post by Jahnu
"Nothing will benefit human health and increase chances for survival
of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet"
--Albert Einstein
Hvis jeg ønsker råd om ernæring, så henter jeg det ikke hos Albert.

På samme vis som mange af dine øvrige citater - er der her tale om folk
med ekspertise, bare ikke indenfor emnet de udtaler sig om.
- eller som den kære Hoyle, som begik en videnskabelig fadæse.
Det er mildt sagt ikke seriøst.

Krista vrøvler bare videre...

EXLEX
Jahnu
2021-07-20 02:37:06 UTC
Post by EXLEX
Hvis jeg ønsker råd om ernæring, så henter jeg det ikke hos Albert.
Selvfølgelig gør du ikke det, flæskekaj. Det er helt klart ikke
tilstede i dit afstumpede verdensbilled at søge råd og vejledning fra
folk, der er dig overlegne tankevirksomhed og viden.

HOW TO WIN AN ARGUMENT WITH A MEAT EATER

The New York Times, Tuesday, June 20, 1989

The Hunger Argument

Number of people worldwide who will die of starvation this year: 60
million.

Number of people who could be adequately fed with the grain saved if
Americans reduced their intake of meat by 10 perc.: 60 million

Human beings in America: 243 million

Number of people who could be fed with grain and soybeans now eaten by
U.S. livestock: 1.3 billion

Percentage of corn grown in the U.S. eaten by people: 20

Percentage of corn grown in the U.S. eaten by livestock: 80

Percentage of oats grown in the U.S. eaten by livestock: 95

Percentage of protein waste by cycling grain through livestock: 99

How frequently a child starves to death: every 2 seconds

Pounds of potatoes that can be grown on an acre: 20.OOO

Pounds of beef produced on an acre: 165

Percentage of U.S. farmland devoted to beef production: 56

Pounds of grain and soybeans needed to produce a pound of beef: 16

The Environmental Argument

Cause of global warming: greenhouse effect

Primary cause of greenhouse effect: carbon dioxide emissions from
fossil fuels.

Fossil fuels needed to produce a meat-centered diet vs. a meat-free
diet: 50 times more

Percentage of U.S. topsoil lost to date: 75

Percentage of U.S. topsoil loss directly related to livestock raising:
85

Number of acres of U.S. forest cleared for cropland to produce
meat-centered diet: 260 million

Amount of meat U.S. imports annually from Costa Rica, El Salvador,
Guatemala, Honduras and Panama: 200 million pounds

Average per capita meat consumption in Costa Rica, El Salvador,
Guatemala, Honduras and Panama: less than eaten by average U.S.
housecat.

Area of tropical rainforest consumed in every 1/4 pound hamburger: 55
sq.ft.

Current rate of species extinction due to destruction of tropical
rainforests for meat grazing and other uses: 1.000 per year

The Cancer Argument

Increased risk of breast cancer for women who eat meat 4 times a week
vs. less than once a week: 4 times

For women who eat eggs daily vs. less than once a week: 3 times

Increased risk of fatal ovarian cancer for women who eat eggs 3 or
more times a week vs. less than once a week: 3 times

Increased risk of fatal prostate cancer for men who eat meat daily vs.
sparingly or not at all: 3.6 times

The Natural Resources Argument

Use of more than half of all water used for all purposes in the U.S.:
livestock portion.

Amount of water used in production of the average steer: sufficient to
float a destroyer.

Gallons to produce a pound of wheat: 25

Gallons to produce a pound of meat: 2.500

Cost of common hamburger if water used by meat industry was not
subsidized by the U.S. taxpayer: 35 dollars a pound

Current cost of pound of protein from beefsteak, if water was no
longer subsidized: 89 dollars

Years the world's known oil reserves would last if every human ate a
meat-centered diet: 13

Years they would last if human beings no longer ate meat: 260

Barrels of oil imported into U.S. daily: 6.8 million

Percentage of fossil fuel returned as food energy by most efficient
factory farming of meat: 34.5

Percentage returned from least efficient plant food: 32.8

Percentage of raw materials consumed by U.S. to produce present
meat-centered diet: 33

The Cholesterol Argument

Number of U.S. medical schools: 125

Number requiring a course in nutrition: 30

Nutrition training received by average U.S. physician during four
years in medical school: 25 hours

Most common cause of death in U.S.: heart attack

How frequently a heart attack kills in U.S.: every 45 seconds

Average U.S. man's risk of death from heart attack: 50 perc.

Risk for average U.S. man who avoids the meat-centered diet: 15 perc.

Meat industry claims you should not be concerned about your blood
cholesterol if it is: normal

Your risk of dying of a disease caused by clogged arteries if your
blood cholesterol is 'normal': over 50 perc.

The Antibiotic Argument

Percentage of U.S. antibiotics fed to livestock: 55

Percentage of staphylococci infections resistant to penicillin in
1960: 13

Percentage resistant in 1988: 91

Response of European Economic Community to routine feeding of
antibiotics to livestock: ban

Response of U.S. meat and pharmaceutical industries to routine feeding
of antibiotics to livestock: full and complete support

The Pesticide Argument

Percentage of pesticide residues in the U.S. diet supplied by grains:
1

Percentage of pesticide residues in the U.S. diet supplied by fruits:
4

Percentage of pesticide residues in the U.S. diet suppl. by dairy
products: 23

Percentage of pesticide residues in the U.S. diet supplied by meat: 55

Pesticide contamination of breast milk from meat-eating mothers vs.
non meat-eating: 35 times higher

What USDA tells us: meat is inspected

Percentage of slaughtered animals inspected for residues of toxin
chemicals including dioxin and DDT: less than 0.00004

The Ethical Argument

Number of animals killed for meat per hour in U.S.: 500.000

Occupation with highest turnover rate in U.S.: slaughterhouse worker

Occupation with highest rate of on-the-job injury in U.S:
slaughterhouse worker

Cost to render animal unconscious with captive bolt pistol before
slaughter.: 1 cent

Reason given by meat industry for non using that pistol: too expensive
The Survival Argument

Athlete to win Ironman Triathlon more than twice: Dave Scott (6 time
winner) Food choices of Dave Scott: Vegetarian

Largest meat eater than ever lived: Tyrannosaurus Rex

Last sighting of Tyrannosaurus Rex: 100.000.000 B.C.

Famous pop stars - vegetarians:
Candice Bergen, David Bowie, Paul Mc Cartney, Darryl Hannah, Janet
Jackson, k.d.lang, Sting

'I am a great eater of beef, and I believe that does harm to my wit.'
--William Shakespeare "Twelfth Night," Act I, Scene 3